CONFIGURAREA Sistemului

Configurarea sistemului este primul pas ce trebuie facut in orice software de management al mentenantei

Primul pas este foarte important, deoarece se vor fixa regulile de baza care vor sta la baza organizarii activitatii pentru foarte multi ani, asa ca trebuie luate niste decizii inteligente. ManWinWin Express include deja o pre-configurare a sistemului ce poate fi folosita drept model, dar trebuie personalizata in functie de organizatia si activitatea specifica fiecarui client in parte. In acest video ne vom canaliza atentia asupra configurarii ce trebuie facuta in ManWinWin, pentru a inregistra echipamentele.

Compania – Organizatia Functionala
Compania – Centre de Cost
Compania – Clienti
Organizatia – Tipuri de Echipamente

Organizatia Functionala este ca o radiografie a companiei unde se pot vedea toate sistemele si echipamentele ce functioneaza in interiorul lor – stivuitoare, macarale, echipamente electrice, etc… Coordonarea echipamentelor in sisteme va permite sa le analizati pe fiecare in parte si sa diagnosticati problemele care pot afecta performantele unui sistem specific. Organizarea Functionala va ofera o descriere detaliata a companiei dumneavoastra din punct de vedere tehnic.

Informatiile legate de mentenanta este exprimate din punct de vedere financiar prin intermediul Centrelor de Cost. Reprezinta un mod concis si convenabil pentru departamentul financiar sa analizeze activitatea de mentenanta. In general, fiecare organizatie reprezinta in sine cu centru de cost, in interiorul caruia exista sub-centre de cost.

Configurarea si inregistrarea clientilor este o functionalitate utila furnizorilor de servicii de mentenanta care doresc sa-si gestioneze in ManWinWin lucrarile de intretinere desfasurate la clienti.

Configurarea tipurilor de echipamente inseamna crearea unui sistem de codificare pentru elementele de mentenanta. Se poate realiza printr-un sistem simplu si sugestiv format din doua sau trei litere, de exemplu, PO = POMPA, CON = Conducta etc..

Fiecare tip de echipament are o fisa ce poate fi personaliza si ce poate include pana la 40 specificatii tehnice ale echipamentele si care pot fi utilizate in filtrele de cautare sau analize.

Dupa configurarea initiala, implementarea incepe cu inregistrarea informatiilor necesare pentru a incepe managementul mentenantei, ceea ce presupune inregistrarea elementelor de mentenanta: se decide pentu ce echipamente se vor face activitati de mentenanta, acestea se inregistrareaza in Manwinwin, sunt create planurilor de mentenanta preventiva ale acestora si se planifica primul set de fise de lucru (FL). Nu este obligatoriu ca un element de mentenanta sa aiba un plan de mentenanta preventiva. 

 

Elementele de mentenanta pot fi inregistrate fara a crea si un plan de mentenanta. Acestea vor face parte din lista de inventar a echipamentelor pentru a tine evidenta lucrarilor de intretinere pentru fiecare in parte, daca este necesar.

Cand se inregistreaza un echipament, este obligatoriu sa creati un cod pentru acesta, sa il localizati in cadrul unui sistem si sa ii alocati un centru de cost (sau client).